Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Jag är lyckligt lottad!

Av johanna - 5 mars 2010 18:01

Ibland måste jag verkligen nypa mig själv i armen när jag inser att jag just nu har förmånen att ha en EGEN häst!! Tänk så många år jag har kuskat runt på andras hästar (i och för sig väldigt trevliga sådana) men ändå alltid längtat efter att ha min, bara min, häst. Nu är ju inte Dosan bara min... (Lisa är det ju faktiskt som äger henne!) men jag kan i alla fall låtsas att det är så... :-)


Det är ett privilegium att få umgås med dessa 4-benta varelser, att få träna tillsammans, känna hur man utvecklas och växer ihop, allt kul man kan göra tillsammans...  I LOVE IT!!!!!!!


I dag var det strålande solsken och klarblå himmel. Stämde träff med Rani och Jennie i stallet på förmiddagen, eftersom jag skulle jobba kväll och därmed kunde ta lite ledigt på förmiddagen istället.  Hann med att mocka och fixa maten samt släppa ut dom andra hästarna innan tjejerna kom. Dosan var som vanligt vääääldigt upprörd över att inte få gå ute med dom andra men jag lyckades på något sätt borsta av henne och få på henne sadel och träns trots att hennes fyra ben var överallt och ingentstans...


Rani och Jennie envisades med att gå genom hagen istället för på vägen och JÄKLARS vad snö det var där! Deras hästar fick verkligen ta i med benen!! Har bild på det i mobilen som jag kommer lägga ut sedan. Dom måste haft bra mycket mjölksyra.... Jag och Dosan gick på vägen precis bredvid hagen och strosade på i godan ro i solskenet...


Färden gick vidare och Dosan var ovanligt knorkig för att vara hon. Okoncentrerad som sjutton och ville absolut inte ta stöd på högertygeln vilket gjorde mig väldigt irriterad. Kändes som vi såg ut som ett sådan här ekiapge:

  


Riktigt så illa var det kanske inte... men jag fick kämpa ganska bra för att få henne att förstå att det inte var en tur där vi bara var ute för att titta på fåglarna... Grrr.... Hon hade dock en travsträcka där jag kunde sitta ner och hon var riktigt fin och mjuk. Sen var det lång tygel och fågelskådning resten av passet. :-)


I morgon ska jag, Rani och Eila (Jennies flicka som har B-ponnyn Donna. Donna som för övrigt är Dosans hagkompis. Om ni nu vill hänga med alltså...) hoppa lite i ridhuset. Dosan tycker det är roligt och jag tänkte hon kunde få skutta lite som omväxling.  Söndag blir det ett dressyrpass och måndag är det träning för Cissi igen. Den här gången har dom lovat fint väder hela måndagen så då ska jag väl förhoppningsvis komma iväg....


  

Hittade det här på nätet. Vad tror ni? Min och Dosans nya stil???? Särskilt förtjust i den korta kjolen som måste vara oerhört praktisk att rida i! Och hon har verkligen förstått innebörden av att det är viktigt att man har skor med klack när man rider... :-)


Trevlig fredagkväll!


 
 
Sofia

Sofia

5 mars 2010 18:33

Hon har iallafall ordentligt höga ridstrumpor. Gillar de rosa hovarna, tycker verkligen att du skall satsa på denna stil. Verkar så praktisk i ett stall. // Sofia

http://kipke.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna - 19 maj 2010 21:12

OJ vad mycket det har hänt de senaste tre månaderna!!! Kan inte och vill inte skriva om just det här i bloggen.... Kan bara konstatera att det har varit för jävligt, men samtidigt utvecklande och lärt mig lite mer om vem jag är och vad jag vill med m...

Av johanna - 16 mars 2010 10:52


På något sätt inser även jag att jag kommer kunna gå vidare i livet, även om det just nu verkligen är en FYSISK påtaglig sorg och smärta som gör att jag inte kan äta utan rasar kilon... Men inget ont som inte har något gott med sig!   Har extremt...

Av johanna - 8 mars 2010 12:46


Så här känns mitt liv just nu....   Det har hänt mycket i helgen som varit. Jag och Peter har bestämt oss för att separera efter nära 11 år tillsammans, och det känns tungt. Väldigt tungt... Men ni som läser min blogg vet att det är bara att...

Av johanna - 6 mars 2010 16:55

I dag åkte jag till hästaffären, på min tränares inrådan, och införskaffade ett bridongbett som var aningen längre och en stång som var aningen kortare. Ska prova detta på Dosan i morgon får vi se hur det passar. Det blev även ett brunt schabrak, en ...

Av johanna - 5 mars 2010 18:24

     Glömde bort att jag hade ett synnerligen trevligt pass med Dosan i torsdags då jag spände på henne tömkörningsgjorden för första gången. Lite förvirrat i början, men när vi fått ordning på tömmarna och hon började förstå vad jag var ute e...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards