Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Rubrik saknas

Av johanna - 8 mars 2010 12:46

Så här känns mitt liv just nu....


Det har hänt mycket i helgen som varit. Jag och Peter har bestämt oss för att separera efter nära 11 år tillsammans, och det känns tungt. Väldigt tungt... Men ni som läser min blogg vet att det är bara att "gilla läget" och hitta styrka och mod att ta sig igenom denna svåra tid. Jag kommer klara det, men jag kommer också tycka att det känns fullständigt vidrigt och fruktansvärt...


Till råga på allt lyckades jag snurra runt med bilen igår, en krasch som med facit i hand hade en hel del änglavakt. Tack för all snö!!! Utan den hade det inte varit stora snövallar som stoppade upp vansinnesfärden... Bilen fick en buckla och jag klarade mig oskadd. *pust*


Mitt mål är att åter kunna känna så här:


Jag vet att glädjen kommer komma tillbaka, och den finns här redan nu! I underbara Evelina, alla vänner som finns här för mig, i livet med Dosan och i kväll i att jag får åka och träna med henne! :-) Livet ÄR fullt av små glädjeämnen hela tiden. Det gäller bara att kunna se dom....


  



  

 
 
Ingen bild

Steffie

8 mars 2010 22:03

Usch å fy, vad ledsen jag blir för din skull!! Massa styrke KRAMAR från mig!

 
Rani

Rani

8 mars 2010 23:19

Usch vad jobbigt gumman. Hoppas du vet att du har oss i cirkus Frösvidal att luta dig mot

http://hastvarning.blogg.se

 
Ingen bild

Johanna & Olga

9 mars 2010 07:25

Jag tänker på dig vännen!

Kramar

 
Maggan & Bilbo

Maggan & Bilbo

10 mars 2010 11:30

Tråkigt, men så är livet ibland. Lycka till båda två i era nya liv!!!

http://www.bilbo.blogg.se

 
Maria B

Maria B

10 mars 2010 12:50

Skänker dig, min vän, en varm stor och ömsint KRAM, som är fylld med energi

http://www.blancks.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

24 mars 2010 00:27

Usch :-( Det var verkligen tråkigt att läsa. Jag beundrar din härliga positiva anda; den kommer att hjälpa dig ur detta fortare än du anar! Kram på dig!

http://aramise.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

25 mars 2010 20:47

Nej, fy vad ledsamt det var att läsa att ni ska separera.
Behöver du ha en stunds tankefrid kan ju alltid du och Evelina ta det där besöket till Challe och mig och de tokiga boxrarna :-)
Marie

http://www.freewebs.com/marieshundar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna - 19 maj 2010 21:12

OJ vad mycket det har hänt de senaste tre månaderna!!! Kan inte och vill inte skriva om just det här i bloggen.... Kan bara konstatera att det har varit för jävligt, men samtidigt utvecklande och lärt mig lite mer om vem jag är och vad jag vill med m...

Av johanna - 16 mars 2010 10:52


På något sätt inser även jag att jag kommer kunna gå vidare i livet, även om det just nu verkligen är en FYSISK påtaglig sorg och smärta som gör att jag inte kan äta utan rasar kilon... Men inget ont som inte har något gott med sig!   Har extremt...

Av johanna - 6 mars 2010 16:55

I dag åkte jag till hästaffären, på min tränares inrådan, och införskaffade ett bridongbett som var aningen längre och en stång som var aningen kortare. Ska prova detta på Dosan i morgon får vi se hur det passar. Det blev även ett brunt schabrak, en ...

Av johanna - 5 mars 2010 18:24

     Glömde bort att jag hade ett synnerligen trevligt pass med Dosan i torsdags då jag spände på henne tömkörningsgjorden för första gången. Lite förvirrat i början, men när vi fått ordning på tömmarna och hon började förstå vad jag var ute e...

Av johanna - 5 mars 2010 18:01

Ibland måste jag verkligen nypa mig själv i armen när jag inser att jag just nu har förmånen att ha en EGEN häst!! Tänk så många år jag har kuskat runt på andras hästar (i och för sig väldigt trevliga sådana) men ändå alltid längtat efter att ha min,...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards