Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Sista bomben....

Av johanna - 21 februari 2010 15:14

Till sist lite blandat smått och gott...


  

Mitt snygga schabrak från Hööks. Visst är hon fin i det?! Har superbra prassform och går upp lite i manken vilket jag tycker om. Me like!!


  

Rufus, min gamle medryttarhäst, som fortfarande äger en del av mitt hjärta... Visst är han fin?! :-)


  

Evenlina älskar när Jennies son Viggo är med i stallet! Hon är världens bästa barnpassare!!


  

Avslutar med en bild på bloggaren själv och bloggens huvudperson, eller huvudhäst kanske man ska säga...


Ha en mysig söndagkväll! Jag ska dra till stallet igen och hjälpa Rani med Rufus och insläpp. Hon ligger i magsjuka...


Kramelikrami

 
 
Julianna

Julianna

21 februari 2010 16:12

Njae, vi umgås inte Rani o jag men hejjar på varann om vi ses eller så...vilket vi iofs aldrig gör. Vi lärde känna varann på Karlsdal...då var hon en liten tös :)
Rufus var en häst som väldigt få behärskade. Jag minns att jag tog med honom ut och galopperade allt vad jag hade eftersom han kunde vara så seeeg...på vägen tillbaka fick jag sånt sug i handen så det var som att jag satt på olika hästar på dit och hemväg :)
Jag tror till o med att jag har filmer på honom o mig från vår hopptävling...haha...tyvärr på en undanplockat dator. Vi vägrade ut oss i 80 men blev 5a på 90 tror jag.
Mina hästar...ja min första egna häst är Novelette som kallas Ettan och som jag köpte som föl 2003. Hon är en underbar tös men världens olycksfågel så jag har tyvärr inte kunnat rida mkt på henne. Hon är nu betäckt med hopphingsten Careful...det kan nog bli nåt bra, Ettans farfar är Robin Z och Neapel så det är mkt hopp. dec 2008 kom Selene till mig på prov, i mars 2009 köpte jag henne och har aldrig ångrat en sekund trots att det ibland är tufft med två fröknar. Hon är 20år i år och har tävlats framgångsrikt i fälttävlan både nationellt och internationellt men även gått 1,40 hopp och MSV dressyr. Så det är en riktig läromästare som ändå sätter mina kunskaper rejält på prov. Jag älskar att hoppa men är lite feg på banhoppning...ute i terrängen däremot känner jag mig mkt lugnare...knepigt jag vet :) Sen ÄLSKAR jag dressyr...känslan av att få hästen att dansa under mig...ja det har faktiskt hänt...haha :) mina mål för i år är 1,20 i hopp och LA-dress på stadiga 65-70%
Ja det var lite om mig :) kul med bilder förresten!

http://www.novelette.blogg.se

 
Julianna igen

Julianna igen

21 februari 2010 16:15

Fint schabrak förresten..skulle vilja ha den beiga...mums :)
Du får utvärdera hållbarhet och passform när du tvättat så jag vet:)

http://www.novelette.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa

22 februari 2010 14:28

Oj oj oj vilka nice:iga bilder ;)!
Märkte att jag inte varit aktiv i bloggen i helgen! Herre gud! Har ju haft mina vänner här så jag får faktiskt skylla på det. Längtar ihjäl mig nu efter er men vädergudarna tycker minsann att jag kan vänta lite till. Helvetes väder! Blir fullständigt tokig. SJ står ju för fan helt still. Ursäkta svordom men jag är liiiite frustrerad...
Jag/Vi måste komma på onsdag, så är det bara. Annars får du som sagt komma ridandes på Dosan och hämta mig :)

Vi hörs efter träningen idag. Pussi puss

 
Lotta

Lotta

22 februari 2010 23:35

Va go hon är Evelina och supersnajsigt schabrak! :)

http://nogg.se/charliesfamilj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna - 19 maj 2010 21:12

OJ vad mycket det har hänt de senaste tre månaderna!!! Kan inte och vill inte skriva om just det här i bloggen.... Kan bara konstatera att det har varit för jävligt, men samtidigt utvecklande och lärt mig lite mer om vem jag är och vad jag vill med m...

Av johanna - 16 mars 2010 10:52


På något sätt inser även jag att jag kommer kunna gå vidare i livet, även om det just nu verkligen är en FYSISK påtaglig sorg och smärta som gör att jag inte kan äta utan rasar kilon... Men inget ont som inte har något gott med sig!   Har extremt...

Av johanna - 8 mars 2010 12:46


Så här känns mitt liv just nu....   Det har hänt mycket i helgen som varit. Jag och Peter har bestämt oss för att separera efter nära 11 år tillsammans, och det känns tungt. Väldigt tungt... Men ni som läser min blogg vet att det är bara att...

Av johanna - 6 mars 2010 16:55

I dag åkte jag till hästaffären, på min tränares inrådan, och införskaffade ett bridongbett som var aningen längre och en stång som var aningen kortare. Ska prova detta på Dosan i morgon får vi se hur det passar. Det blev även ett brunt schabrak, en ...

Av johanna - 5 mars 2010 18:24

     Glömde bort att jag hade ett synnerligen trevligt pass med Dosan i torsdags då jag spände på henne tömkörningsgjorden för första gången. Lite förvirrat i början, men när vi fått ordning på tömmarna och hon började förstå vad jag var ute e...

Ovido - Quiz & Flashcards