Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

*gulp*

Av johanna - 6 mars 2010 16:55

I dag åkte jag till hästaffären, på min tränares inrådan, och införskaffade ett bridongbett som var aningen längre och en stång som var aningen kortare. Ska prova detta på Dosan i morgon får vi se hur det passar. Det blev även ett brunt schabrak, en burk "mag & tarm", en påse hästgodis och ett transportgrimskaft. UÄH!!! Så dyrt det blev!!!!  Cissis fel helt enkelt, för hade hon inte sagt att jag skulle köpa nya bett så hade jag aldrig åkt dit och då hade jag aldrig köpt några andra hästsaker heller!!! Så, nu känns det lite bättre.... :-))


Åkte sedan ut till stallet där jag mockade och Evelina fixade maten. Sedan kom Dosan, Donna och Rufus in och vi gjorde i ordning dom för ett hopp-pass i ridhuset. Jisses Amalia!!!


Vi hoppade så här högt!

  

Kändes det som i alla fall....


Verkligheten var nog mer så här...

  


Det blev i alla fall först några studs över bommar som låg på sockerbitar. Dosan trodde nog att man för varje bom skulle öka farten!... Hmm... Hoppade sedan en annan kombination av hinder med ett språng mellan och till slut blev det ett rättuppstående med tre galoppsprång fram till en oxer. Dosan hoppar SJUKT bra och hon hade verkligen gjort sig som hopphäst! Med en mindre och lättare ryttare på ryggen vill säga. Hon tvekar aldrig, suger tag i hindret med spetsade öron och flyger över med världens rygg. Synd att matte är feg bara...  Kanske läge att prova att löshoppa henne någon gång för att hon ska få hoppa lite högre hinder?


Hon gick jättebra på framridningen och skötte sig ö.h.t väldigt bra med alla hästar, bommar, barnvagnarar etc.


I morgon ska jag prova hennes nya bett så jag vet om dom passar till träningen på måndag.


Nu är jag tröööött! Vill ha maaaaat och kaffe och vill att Peter ska komma hem snart... Må bäste man vinna i Melodifestivalen i kväll - från Örebro!!!! Synd jag inte kom över några biljetter. Det hade jag och Evelina velat gå på!



 
 
Ingen bild

Johanna & Olga

8 mars 2010 07:40

Oj, vad du är flitig och tar fina bilder med din kamera... :-)

Stora kramar

 
Maria, G&D

Maria, G&D

8 mars 2010 12:20

Ojojoj... fy skäms på mig vad det var längesedan som jag var här inne och kikade :-O !!!! Måste skriva som du en gång skrev... "det blir så mycke FB istället för bloggläsande", men det ska det banne mig bli ändring på. Får ta mig tid att läsa din blogg där du lägger in så häftiga bilder passande till texten *s*.

Härligt att du är så målmedveten med din träning!

Lycka till!
BamseKRAM

http://www.blancksbloggen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna - 19 maj 2010 21:12

OJ vad mycket det har hänt de senaste tre månaderna!!! Kan inte och vill inte skriva om just det här i bloggen.... Kan bara konstatera att det har varit för jävligt, men samtidigt utvecklande och lärt mig lite mer om vem jag är och vad jag vill med m...

Av johanna - 16 mars 2010 10:52


På något sätt inser även jag att jag kommer kunna gå vidare i livet, även om det just nu verkligen är en FYSISK påtaglig sorg och smärta som gör att jag inte kan äta utan rasar kilon... Men inget ont som inte har något gott med sig!   Har extremt...

Av johanna - 8 mars 2010 12:46


Så här känns mitt liv just nu....   Det har hänt mycket i helgen som varit. Jag och Peter har bestämt oss för att separera efter nära 11 år tillsammans, och det känns tungt. Väldigt tungt... Men ni som läser min blogg vet att det är bara att...

Av johanna - 5 mars 2010 18:24

     Glömde bort att jag hade ett synnerligen trevligt pass med Dosan i torsdags då jag spände på henne tömkörningsgjorden för första gången. Lite förvirrat i början, men när vi fått ordning på tömmarna och hon började förstå vad jag var ute e...

Av johanna - 5 mars 2010 18:01

Ibland måste jag verkligen nypa mig själv i armen när jag inser att jag just nu har förmånen att ha en EGEN häst!! Tänk så många år jag har kuskat runt på andras hästar (i och för sig väldigt trevliga sådana) men ändå alltid längtat efter att ha min,...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards