Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Glömde berätta...

Av johanna - 5 mars 2010 18:24

  


Glömde bort att jag hade ett synnerligen trevligt pass med Dosan i torsdags då jag spände på henne tömkörningsgjorden för första gången. Lite förvirrat i början, men när vi fått ordning på tömmarna och hon började förstå vad jag var ute efter gick det verkligen sååå bra! Man inser att det verkligen är ryttarens fel när man ser hur hon rör sig när hon är utan ryttare på ryggen...  Härlig trav, lätt för samling, väldigt fin i formen där jag växlade mellan att ha henne rund och låg och lite högre i formen när vi jobbade med samlingen. Hon var så avslappnad och fin och jag insåg hur mycket jag tycker om att jobba hästarna från marken. Det är som att dansa tillsammans med dom! :-)


I galoppen började tömkörningsgjorden glida runt magen på henne... Måste se till att utrustningen passar lite bättre nästa gång.... Är sugen på en heldag/clinic/kurs för någon duktig som kan tömköra, så man får lite tips och idéer. Har en DVD hemma som jag nog ska sätta mig och kolla igenom i helgen. Och min bok hoppas jag också har kommit i dag! Boken som ska göra att jag får en sits som kommer göra er andra gröööööna av avund!!! :-)


 
 
sv: Madde

sv: Madde

6 mars 2010 17:02

Ja stackars honom :(
nej tydligen inte, de tog bara in Excellent och lät Lassito stå kvar ensam med den andra flocken, i den nu jätte stora hagen efter det sprängda staketet.

(Sv: Köttsår på prinshästen)

Allt skulle ha blivit så mycket bättre om jag fått veta om det här i tid, om jag fått vara med och bestämma vad som skulle göras med mina egna hästar. Det borde jag ha rätt till :S

Lassito tackar och bugar å hälsar tillbaka till Dosan!

http://www.goldenbell.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna - 19 maj 2010 21:12

OJ vad mycket det har hänt de senaste tre månaderna!!! Kan inte och vill inte skriva om just det här i bloggen.... Kan bara konstatera att det har varit för jävligt, men samtidigt utvecklande och lärt mig lite mer om vem jag är och vad jag vill med m...

Av johanna - 16 mars 2010 10:52


På något sätt inser även jag att jag kommer kunna gå vidare i livet, även om det just nu verkligen är en FYSISK påtaglig sorg och smärta som gör att jag inte kan äta utan rasar kilon... Men inget ont som inte har något gott med sig!   Har extremt...

Av johanna - 8 mars 2010 12:46


Så här känns mitt liv just nu....   Det har hänt mycket i helgen som varit. Jag och Peter har bestämt oss för att separera efter nära 11 år tillsammans, och det känns tungt. Väldigt tungt... Men ni som läser min blogg vet att det är bara att...

Av johanna - 6 mars 2010 16:55

I dag åkte jag till hästaffären, på min tränares inrådan, och införskaffade ett bridongbett som var aningen längre och en stång som var aningen kortare. Ska prova detta på Dosan i morgon får vi se hur det passar. Det blev även ett brunt schabrak, en ...

Av johanna - 5 mars 2010 18:01

Ibland måste jag verkligen nypa mig själv i armen när jag inser att jag just nu har förmånen att ha en EGEN häst!! Tänk så många år jag har kuskat runt på andras hästar (i och för sig väldigt trevliga sådana) men ändå alltid längtat efter att ha min,...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards