Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Nya tider!

Av johanna - 20 september 2009 13:07

Nu har jag ändrat utseende och plats på min blogg! Får se om det hjälper mig att komma med fler inlägg och fram för allt lite oftare.... Började så bra med att skriva ett låååångt inlägg som försvann och gick därför och surade i några dagar. Men NU är jag på banan igen!


Den här bloggen kommer inte bara handla om Rufus, min medryttarhäst, utan även om lite annat som händer mig i livet. Nu är jag jag mest i stallet så jag tror ni hästnördar inte kommer bli allt för besvikna ändå...


Kommer precis hem från stallet där jag tillbringat förmiddagen. Det blev ett dressyrpass med Rufus i ridhuset där jag var mycket mer "mentalt" inställd från början. Var ganska tuff mot honom, skrittade fram länge och böjde igenom honom, krävde att han skulle reagera för mina hjälper etc. Han hade ett mycket bra tempo i traven när jag red fram honom och var ö.h.t mycket piggare och gladare. Han var riktigt, riktigt fin på slutet och gjorde mycket bra övergångar skritt, trav i rätt form och med aktiv bakdel. Visst, han håller fortfarande på och slår så där med huvudet och jag förstååååår inte hur jag ska komma till rätta med det.... men det var absolut mycket bättre idag än vad det varit på länge!  Nu känns det bra att träna på onsdag igen! Ska verkligen vara där i god tid så jag rider fram honom ordentligt innan.


I stallet idag var också Tildas nya medryttare, Emma, som var en trevlig tjej som verkar bli superbra till Tilda! Vi är verkligen ett härligt gäng i det där stallet och snart kommer vi också att bli en egen liten ryttarförening! Bara så vi kan vara med och rida lagdressyr... *haha*


Söndagen kommer fortsätta med lunchmatlagning, dusch, fix och don för att sedan vid femsnåret åter styra mot stallet där jag och Evelina ska ta in hästarna och ge dom e.m-maten Sen åker vi vidare till kören. Sååååå vaaaaaaansinnigt roligt att vara med där!!!!! Nu övar vi för fullt inför Conventum-konserten nästa söndag (Världens Barn Gala) där vi ska sjunga några låtar själva och sedan sjunga med Amy Diamond!!!! De' ni!! :-)  Evelina och hennes grannkompis Milla ska gå dit och det är STORT för dom!!! :-)


På jobbet väntar en ganska lugn vecka vilket är trist på ett sätt men väldigt skööööönt.... På tisdag ska jag följa med Moa på lite hästträningar och titta, på onsdag rider jag för Marianne, på torsdag följer jag med Johanna när hon ska träna Tilda för Cissi Brage och på fredag ska jag rida för Moa. Helgen är inte "spikad" ännu mer än att vi har konserten på söndag eftermiddag. Förhoppningsvis hinns det med även en uteritt på Rufus. Har hittat världens härligaste galoppbackar som är bra träning både uppför och nerför (skritta i ganska samlad takt för att arbeta med bakbenen).


Johanna ska ta ut en Equiterapeut till Tilda och jag tänkte att jag skulle hänga på med Rufus. Kan vara bra om någon kolla igenom honom lite med tanke på hur sjuk han har varit och igångsättningen efter det. Vi har även bytt sadel till honom och nu har han en SVART dressyrsadel vilket innebär att jag "måste" köpa nytt träns till honom!!!!! Grrrrr.... men jag har redan två spekulanter på mitt bruna träns så det blir nog bra ändå.... :-)  Måste genast ge mig ut på nätet och se om jag hittar något jag vill ha. Kanske det finns något på våra kompisars häst- och hundsida? www.blancks.se    Vet i alla fall att dom har tokrea på sina hästprodukter just nu så gå in och kika ni med!


Får väl se om jag kan få med en bild idag också.... Håll till godo på Rufus-stall-min när man gör i ordning honom...

  


Och här är hästskötaren och barnpassaren Evelina när hon triv som bäst = när hon får passa bebis!

  


Och till sist en bild på familjens nytillskott - Fladdermusen, Mingrisen och "Frallan" vid namn STELLA!

  


Ha en skön söndag!

 
 
Ingen bild

Johanna & Olga

21 september 2009 08:07

Vilken fin ny blogg! Mycket bättre än det fula Facebook (tror jag i alla fall... :-) )! Ser fram emot massor av roliga inllägg (känn ingen press...).

Man kan ju säga att du har fullt upp och det låter som om du njuter av varje sekund. Härligt!

Vi hörs!

Kram

 
Jennie

Jennie

21 september 2009 08:27

Gud vad kul med en ny blogg! Men du vet nya bloggar kräver att man bloggar minst 2 ggr per dag! ;o) Kommer från rätt person eller hur. Nej men skämt åsido blev lite sugen jag också så jag snickrar lite. Ses på onsdag. Kram

http://jenniesmob.blogspot.com

 
Ingen bild

Steffie

21 september 2009 10:42

Hej hej!
Jätte snygg blogg!!
Jaha så det är en fralla som är det nya tillskottet i eran kennel, dom är ju bara fööööör söta, och hon är ju gudomligt söt!

Ha det bra!

Kraaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna - 19 maj 2010 21:12

OJ vad mycket det har hänt de senaste tre månaderna!!! Kan inte och vill inte skriva om just det här i bloggen.... Kan bara konstatera att det har varit för jävligt, men samtidigt utvecklande och lärt mig lite mer om vem jag är och vad jag vill med m...

Av johanna - 16 mars 2010 10:52


På något sätt inser även jag att jag kommer kunna gå vidare i livet, även om det just nu verkligen är en FYSISK påtaglig sorg och smärta som gör att jag inte kan äta utan rasar kilon... Men inget ont som inte har något gott med sig!   Har extremt...

Av johanna - 8 mars 2010 12:46


Så här känns mitt liv just nu....   Det har hänt mycket i helgen som varit. Jag och Peter har bestämt oss för att separera efter nära 11 år tillsammans, och det känns tungt. Väldigt tungt... Men ni som läser min blogg vet att det är bara att...

Av johanna - 6 mars 2010 16:55

I dag åkte jag till hästaffären, på min tränares inrådan, och införskaffade ett bridongbett som var aningen längre och en stång som var aningen kortare. Ska prova detta på Dosan i morgon får vi se hur det passar. Det blev även ett brunt schabrak, en ...

Av johanna - 5 mars 2010 18:24

     Glömde bort att jag hade ett synnerligen trevligt pass med Dosan i torsdags då jag spände på henne tömkörningsgjorden för första gången. Lite förvirrat i början, men när vi fått ordning på tömmarna och hon började förstå vad jag var ute e...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards