Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Vad man gör med dygnets 24 timmar...

Av johanna - 15 oktober 2009 14:47

Ja att blogga är i alla fall ett totalt slöseri med sina timmar!! Jag FÅR helt enkelt inte tiden att räcka till!!! På jobbet sitter jag mest framför datorn men det är inte så himla bra att sitta och blogga på arbetstid... (går mycket snabbare att skriva kommentarer i FB!)  Och efter jobbet är det dagishämtning, middag, stallbesök, bad, godnattsaga och hopp i säng för Evelina. Och sen är jag inte ett dugg sugen på att sitta framför datorn utan väääääldigt trött och seg vilket man blir när man skuttar upp ur sängen kl 05.30 varje morgon. *suck*  Men ibland är jag riktigt pigg och då oftast när Peter har lyckats lura i mig en kopp kaffe vid sju-snåret! Men då är jag så pigg så då brukar jag kunna se heeeela filmer och faktiskt t.o.m föra en HEL konversation med Peter utan att somna mitt i....


Ja. Ja. Ni får ta till vara på dom små, men unika och ack så exklusiva bloggstunderna som kommer från mig!


Senaste nytt på...


...hästfronten är att Rufus fick ett mag-anfall i förra veckan. Jättetrist då vi verkligen trodde att han var bra nu igen! Kopplat till hoppningen? Vi får se... Vi kör på som vanligt och på måndag ska Rani hoppa igen. Sen får hon väl sitta vakt i stallet över natten så han inte blir dålig igen....  Jag tog dig equiterapeut i förra veckan som kände över honom. Vi ska börja med magmassage och trycka på bajshålet.... *urk*  Red honom i går men han var väldigt öm i ryggen. Ska träna långa tyglar för Moa idag så han slipper belasta ryggen så får vi se om det går över. 


... jobbfronten är brist på total arbetsmotiviation! Varför kan man bara inte vara ledig hela dagarna istället? Jobbet suger helt enkelt!!! Hinner inte med att göra det jag ska utan blir fast i mina offerter, telefonsamtal, bokningar och annat. Visst, jag gör det bra men det är inte det som är min styrka. Men ska jag hinna allt måste jag göra massor av timmar övertid och det är jag inte ett dugg intresserad av. Saknar motiviation och kreativt tänkande. På söndag åker vi iväg med Promotionbåten. Det blir väl ganska roligt som vanligt men det blir ett hiiiiimla pusslande för att få det att gå ihop. E måste sova hos mormor från lördag till tisdag!!! Peter måste ta med Stella till jobbet..... 


... familjefronten är att vi alla har fullt upp som vanligt. Lyckas ändå på något sätt pussla ihop vardagen så den blir bra för oss alla. Peter har hundkurs i helgen så jag och Evelina ska hitta på bus på lördag.


Oj! Klockan rusar! Bäst jag springer efter den...


Tjing!

 
 
Ingen bild

Johanna & Olga

16 oktober 2009 08:18

Vi är så tacksamma för det lilla vi får..... :-) :-) :-)

Ha en trevlig helg!

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna - 19 maj 2010 21:12

OJ vad mycket det har hänt de senaste tre månaderna!!! Kan inte och vill inte skriva om just det här i bloggen.... Kan bara konstatera att det har varit för jävligt, men samtidigt utvecklande och lärt mig lite mer om vem jag är och vad jag vill med m...

Av johanna - 16 mars 2010 10:52


På något sätt inser även jag att jag kommer kunna gå vidare i livet, även om det just nu verkligen är en FYSISK påtaglig sorg och smärta som gör att jag inte kan äta utan rasar kilon... Men inget ont som inte har något gott med sig!   Har extremt...

Av johanna - 8 mars 2010 12:46


Så här känns mitt liv just nu....   Det har hänt mycket i helgen som varit. Jag och Peter har bestämt oss för att separera efter nära 11 år tillsammans, och det känns tungt. Väldigt tungt... Men ni som läser min blogg vet att det är bara att...

Av johanna - 6 mars 2010 16:55

I dag åkte jag till hästaffären, på min tränares inrådan, och införskaffade ett bridongbett som var aningen längre och en stång som var aningen kortare. Ska prova detta på Dosan i morgon får vi se hur det passar. Det blev även ett brunt schabrak, en ...

Av johanna - 5 mars 2010 18:24

     Glömde bort att jag hade ett synnerligen trevligt pass med Dosan i torsdags då jag spände på henne tömkörningsgjorden för första gången. Lite förvirrat i början, men när vi fått ordning på tömmarna och hon började förstå vad jag var ute e...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards