Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Upp som en sol - ner som en pannkaka...

Av johanna - 5 februari 2010 10:33

Jag som var så himla nöjd när jag skrev tisdagens inlägg blev lika missnöjd samma kväll.... Då träffade jag nämligen "ulrik" och spenderade hela natten sittandes på toalettstolen med en hink framför ansiktet. Ja någon närmare beskrivning kanske inte behövs av detta.... Magsjuka var ett faktum! Heeeeelt däckad och sov inte mycket den natten. Onsdagen tillbringades i soffan helt utslagen, men fick i alla fall behålla den lilla dryck jag lyckades peta i mig och torsdagen låg jag kvar i sänglänge med en fruktansvärd skallebank (troligen av uttorkningen) Försökte äta lite och dricka mycket och efter en dusch på senkvällen och 5 minuter frisk luft på trappen så kände jag mig faktiskt lite piggare.


I dag, fredag, är jag fortfarande hemma från jobbet då jag är väldigt matt (och på jobbet finns det bara ett tempo - fullt ös!) Måste dock dit i morgon och bl.a ha en visning för UD-personal... *suck*


Det jobbigaste med att vara sjuk när man har häst är ju att man känner ett konstant ansvar för denna fyrbenta lilla varelse! När man är medryttare så har man ju inte samma totalansvar och kan vara hemma och sjuk med gott samvete. Usch! Nu fick jag abstinens efter stallet redan på onsdagen och låg och oroade mig för hur hon hade det. TACK alla snälla stallkompisar för hjälpen med henne!!! På onsdagen fixade Rani med mockning och mat och på torsdagen Johanna K. Gulle ni!!


Men nu har hon vilat tisdag, onsdag, torsdag och idag vet jag heller inte om jag kommer ha kraft nog att rida henne... :-( Förhoppningsvis lite dressyr i morgon och en lugn uteritt på söndag. Och sen är det dags för träning på måndag igen. Inte helt optimalt - men bara att gilla läget!  Vill gärna att Dosan ska röra lite mer på sig så hon inte blir stel men förhoppningsvis har hon dragit någon repa i hagen eller något. :-)


I slutet av mars ska vi ha turné med gospelkören så då kommer jag ställa av henne lite mer "ordentligt" men förhoppningsvis att någon i stallet kan skritta ut henne lite etc.  Insåg dock när jag tittade i min kalender att det innebär att jag missar TRE veckor i rad med träning för Cissi!! Uääh!!!!! I "teroin" skulle jag kunna rida för henne (är hemma dom måndgarna) men hon har inte gått speciellt mycket dom veckorna för jag är borta, så då känns det inte schysst mot henne. Istället blir det mer tid för pyssel och vila med henne vilket jag tror hon mår bra av. Även Cissi tycker hon ska ha en viloperiod nu när vi har jobbat med henne ett tag. Det blir 6 lektioner till och sedan lite vårvila.


I dag ska jag i alla fall släpa mig iväg till stallet och pussa lite på min lilla fröken. Längtar redan!


Och i kväll blir det restaurangbesök med familjen då Peter fyller år. (hipp hipp hurra!) Inte för att jag är så suge på mat direkt.... men vad gör man inte för födelsedagsbarnet.


Trevlig Helg!

 
 
Ingen bild

Johanna & Olga

5 februari 2010 11:52

Tyckte väl att det var tyst på bloggen! Usch din stackare!!! Låter inte som du har haft några roliga dagar precis, skönt att du är på bättringsvägen!

Hälsa Peter och gratta och fortsätt att krya på dig!

Kramar

 
Ingen bild

Steffie

5 februari 2010 14:30

Hej hej!
Se, jag lämnar ett avtryck! ;)
Usch å fy för magsjuka, men skönt att du känner dig bättre!
Hoppas ni får det trevligt ikväll!
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna - 19 maj 2010 21:12

OJ vad mycket det har hänt de senaste tre månaderna!!! Kan inte och vill inte skriva om just det här i bloggen.... Kan bara konstatera att det har varit för jävligt, men samtidigt utvecklande och lärt mig lite mer om vem jag är och vad jag vill med m...

Av johanna - 16 mars 2010 10:52


På något sätt inser även jag att jag kommer kunna gå vidare i livet, även om det just nu verkligen är en FYSISK påtaglig sorg och smärta som gör att jag inte kan äta utan rasar kilon... Men inget ont som inte har något gott med sig!   Har extremt...

Av johanna - 8 mars 2010 12:46


Så här känns mitt liv just nu....   Det har hänt mycket i helgen som varit. Jag och Peter har bestämt oss för att separera efter nära 11 år tillsammans, och det känns tungt. Väldigt tungt... Men ni som läser min blogg vet att det är bara att...

Av johanna - 6 mars 2010 16:55

I dag åkte jag till hästaffären, på min tränares inrådan, och införskaffade ett bridongbett som var aningen längre och en stång som var aningen kortare. Ska prova detta på Dosan i morgon får vi se hur det passar. Det blev även ett brunt schabrak, en ...

Av johanna - 5 mars 2010 18:24

     Glömde bort att jag hade ett synnerligen trevligt pass med Dosan i torsdags då jag spände på henne tömkörningsgjorden för första gången. Lite förvirrat i början, men när vi fått ordning på tömmarna och hon började förstå vad jag var ute e...

Ovido - Quiz & Flashcards