Alla inlägg den 21 januari 2010

Av johanna - 21 januari 2010 08:29

Ryktet går att det finns människor som läser min blogg som inte lämnar några kommentarer!!!!! OCH det är tydligen folk i Dosans närmaste vänskapskrets och familj...... Hmmmmm.... Passa er så jag inte slutar blogga om Dosans liv! (och mitt med för den delen med det tror jag inte ni är lika intresserade av...)

Nej, skämt å sido... det är kul att ni är här och läser om hur Dosan har det! :-) Den lilla prinsessa som hon är så tycker hon om alla former av uppmärksamhet! :-)


I dag blir ytterligare en tvådagarsblogg...


Tisdag

Denna dag är alltid vilodag för Dosan. Dels har hon gått träningen på måndagkvällarna och dels är det lite knöligt med hämtningar av Evelina etc. Brukar försöka ha den dagen till "Evelina-dag" då hon har sin gympa efter dagis, hämt och äta middag och sedan får hon bestämma dagordningen för kvällen tillsammans. Oftast blir det spela spel eller leka något innan det blir mys i sängen (då hon får ligga i pappas säng eftersom han jobbar natt och både hon och jag tycker det är så mysigt att ligga där och gosa och småprata lite på kvällen).


Stallet fixade jag på hemväg från jobbet och det blev snabbmock, sätta mat, packa hö, kratsa ur is ur hovarna och allmän översyn av tjejen. Hon stod så nöjd och mumsade på sitt hö och jag undrar om hon inte tycker det är ganska skönt med vilodagar hon med...


Onsdag

Bästa dagen i stallet då jag kan vara där utan någon tid att passa. Hästarna kom in ganska sent så jag hann mocka innan Dosan kom in. Fixade sedan med hö & mat och putsade i ordning allt från måndagens träning. Det blir ridhusspån ööööverallt och då jag har lite brådis från stallet på kvällen så brukar lindor och täcken ligga i en stor hög... Velade lite om jag skulle åka med Johanna på träningen, men beslutade mig för det till sist. Det är skönt för Dosan att få äta och smälta em-maten i lugn och ro innan jag tar och jobbar med henne. Sagt och gjort så baxade vi in Victoria i transporten och åkte iväg till Cissi i snöstorm. (Flera andra hade avbokat men inte Johanna inte! :-) )  Mycket lyckat pass och nöjd häst och ryttare!


Hemma i stallet igen konstaterade jag att klockan var närmaren halv tio på kvällen när Dosan hade få en snabb avborstning och blivit "påklädd". Lånade longergjord och tog henne till ridhuset. Hade med ett par inspänningstyglar som visade sig var för korta... och när jag stod och micklade som mest med dom slocknade ljuset i ridhuset... Hon blev liiiiiite skärrad men det gick bra. Ljuset går nämligen på rörelse så man får inte stå stilla för länge...  Longerade henne sedan i båda varven, alla gångarter, och hon var jätteduktig och lyhörd. Ork och motivation tog dock slut ganska snart så det blev bara 30 minuter. Men hon fick i alla fall röra lite på sig! Åkte hem från stallet kl 22.30 efter en lång dag....


I dag, torsdag, väntar ett dressyrpass i ridhuset!


Lisa ringde förresten och pratade lite. Alltid lika roligt när hon ringer! Kul med en hästägare som är så engagerad!!


Tjing!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards